כיוון סאונד של מגבר גיטרה
איך לכוון מגבר גיטרה בכדי להוציא את המקסימום סאונד מהגיטרה
בכדי להגיע לסאונד טוב של גיטרה (שזה דבר משתנה מאחד לשני) הדבר הראשון שצריך
זה לבחור בקפידה כל חולייה משרשרת הסאונד: גיטרה,אפקטים ומגבר.

הדבר השני וחשוב לא פחות, צריך לדעת לכוון אותם בצורה האופטימאלית לאוזנינו.
חשוב מאוד שהבסיס של הסאונד שלנו יהיה הכי טוב והכי מתאים לנו.
כאשר הסאונד הבסיסי טוב אפשר להתחיל להוסיף עליו סאונדים חיצוניים נוספים.
הסאונד הבסיסי מתייחס לסאונד של הגיטרה והמגבר בלבד,ללא אפקטים (למעט ריברב של המגבר) במצב של קלין סאונד.
אז אחרי שבחרנו את הגיטרה והמגבר האופטימאליים לנו (אחרי אינספור חנויות,בדיקות,התאמות ומהפכיים נפשיים…. ) וחיברנו אותם ביחד, צריך לדעת לכוון את המגבר בצורה הנכונה לגיטרה שלנו ולנו.
שימו לב שכל גיטרה וכל פיקאפים ידרשו מהמגבר כיוון קצת שונה על מנת להגיע לסאונד מקסימאלי,
את אותו מגבר נצטרך לכוון שונה להאמבקרים ולסינגלים.
כיוון המגבר
יש כל מיני דרכים לכוון מגבר וחשוב שתמצאו את מה שנוח ומתאים
לכם, זוהי שיטה פשוטה שלי לכיוון סאונד המגבר:
את הכיוון אני עושה על קלין סאונד כך שאם במגבר יש כפתור ווליום וכפתור גיין אני מוריד את הגיין למינימום ומעלה ווליום למידה הרצויה וזאת בכדי לקבל צליל נקי ללא אוברדרייב.
בנוסף אני פותח קצת ריברב שיהיה יותר נעים באוזן 🙂
כיוון הסאונד של המגבר יתבצע עם כפתורי האיקוולייזר, EQ , של המגבר
ובדרך כלל יש שלושה: Bass, Mid (Middle), Treble (High)
את ה EQ אני מכוון בהתאמה לשלושה מצבי סאונד שונים של הגיטרה:
BASS – פיקאפ צוואר
MID – פיקאפ אמצעי או מצב ביניים של האמבקרים
TREBLE – פיקאפ אחורי (ברידג')
לכל פיקאפ יש תחום תדרים שהוא יותר דומיננטי ולכן אני אכוון קודם כל את נקודות הקיצון של
הסאונד,הנקודות הדומיננטיות ורק אחכ נשקלל את הכל ביחד ונאזן.
אז לפני שנתחיל לכוון נשים את כל כפתורי האיקיו במצב אמצע,שעה 12,
שזו לדעתי נקודת התחלה טובה לעבודה על הסאונד.
כיוון BASS
הסאונד הכי שמן ובסי מגיע מהפיקאפ הקידמי של הגיטרה לכן זה הפיקאפ שאיתו אכוון את הבס במגבר.
אז,להעביר את המצב לפיקאפ הקידמי ולכוון את הבס במגבר למידה הרצויה.
כיוון MID
את ה MID נכוון עם הפיקאפ האמצעי שכן הוא נותן לנו את הסאונד ה מידי בגיטרה.
בגיטרות עם 2 פיקאפים זה יהיה המצב האמצעי – שילוב של שני הפיקאפים.
כיוון TREBLE
על הטרבל / הגבוהים אחראי בעיקר הפיקאפ האחורי לכן הוא הפיקאפ שאיתו נכוון את הגבוהים במגבר.
אחרי שעשינו את הכיוונים האלה נתחיל עם הכיוונים העדינים,נבדוק איך הכל נשמע בכל המצבים ונעשה איזון ביניהם.
נבדוק איך הבס נשמע על הפיקאפ האחורי והאמצעי,איך הטרבל נשמע על הפיקאפ הקידמי וכך הלאה, נעשה הצלבות ונשווה את הסאונד בכל המצבים. נעשה כיוונים עדינים רחבים יותר ונתייחס לסאונד של הגיטרה כמכלול ולא כפיקאפים בודדים.
בגיטרה עם 5 מצבים יש לנו עוד 2 מצבי ביניים שאפשר להיעזר בהם, 2 ו-4. יש לזכור שכל גיטרה תדרוש כיוון אחר לדוגמא, בהאמבקר יש יותר בסים מבסינגלים.
בכדי להגיע לכיוון נכון, חשוב שהפיקאפים של הגיטרה יהיו מאוזנים ויהיו בגובה המתאים יחסית למיתרים
(כל גיטרה והכיוון שלה) אחרת זה יהיה לעשות כיוון על מצב שהוא לא מכוון מלכתחילה וזה יהיה קשה
(כמעט כמו לכוון גיטרה עם אוקטבות לא מכוונות)
לסיכום,
בהתחלה נכוון כל תחום תדרים באמצעות כל פיקאפ בנפרד ואחכ נכוון את כל את הסאונד כולו כמכלול.
כשמכוונים את הסאונד הסופי צריך לדעת להתפשר,לא יכול להיות שכל פיקאפ יקבל בדיוק את הסאונד שרוצים,צריך להסתכל על הסאונד כמשהו אחד שלם.
יכול להיות שהבס בפיקאפ האחורי מעולה אבל כשעוברים לקדמי זה יהיה יותר מדי והפוך.
אז צריך למצוא את האיזון ולהגיע לאמצע הטוב ביותר עבורכם.
תמיד אפשר להוסיף פדאל איקיו אם חסר משהו ספציפי במקום מסוים.
מקווה שזה יעזור לכם להגיע לסאונד יותר טוב ומדוייק ופחות זמן!
בהצלחה !